Kundservice

När du bokar

Så bokar du

För att genomföra en bokning ska du igenom följande steg:  

  1. När du har beslutat dig för att boka ett boende klickar du på knappen "boka" som du finner nederst på sidan under priserna (eller uppe till vänster om info och första bilden), här fyller du i fälten för datum mm. Det finns även möjlighet för att skriva kommentarer till oss i fältet ”Frågor eller speciella önskemål” – det kan t.ex. vara att ni önskar en extrasäng till ett barn eller liknande.

  2. Nästa steg är personuppgifter – här fyller du i de nödvändiga upplysningar för att vi ska kunna behandla din bokning. Se i övrigt avsnittet persondatapolitik.

  3. Sedan ska du ta ställning till om du önskar teckna en avbokningsförsäkring som täcker dig och dina närmaste och / eller ditt resesällskap under perioden innan avresa från Sverige i tillfälle av sjukdom, dödsfall eller allvarliga fall som exempelvis arbetslöshet – klicka här för att läsa mer om avbokningsförsäkring. Priset är 6 % av bokningens samlade pris och försäkringen ska betalas samtidigt som du betalar för din bokning.

  4. Här efter får du möjlighet att se din bokning och kontrollera att allting stämmer innan du accepterar och skickar den till oss. Kontrollera att all information är korrekt - framför allt att du skrivit rätt e-mail adress och telefonnummer.

  5. Du får en bekräftelse på din bokning (först ett autosvar vid bokningstillfället - ej bokningsbekräftelse) och senare den slutliga bekräftelsen med bifogade färdhandlingar. Skulle du förlora din bekräftelse kan du alltid skicka ett mail eller ringa till oss för att få skickat en ny kopia.

  6. När vi har mottagit din bokning skickar vi den genast till vår samarbetspartner i Italien och ifall det önskade boendet är ledigt och bokningen bekräftas skickar vi en bokningsbekräftelse med tillhörande färdhandlingar (voucher och vägbeskrivning) och faktura. Vi försöker alltid svara så fort vi kan och senast inom 48 timmar. Ifall det önskade boendet inte är ledigt i den önskade perioden ger vi dig snarast besked om detta samt skickar förslag på alternativa möjligheter.

  7. Du kan betala din faktura med de flesta betalningskort online via en krypterad förbindelse. Du kan också välja att betala via en vanlig banköverföring precis som med andra fakturor.  
    Vid betalning online uppkrävs följande avgifter: Visa eller Mastercard: 1,15% och Diners Club: 3,75%. Notera att ni alltid kan se avgiften för onlinebetalning innan ni accepterar betalningen. Notera även att det är företaget Euroline som tar ut avgiften då det är dem som ombesöjer online-betalningarna.

Ifall du inte är klar till att boka, men är intresserad i att veta mer om en specifik semesterbostad är du välkommen att göra en förfrågan. Vi försöker då besvara din förfrågan så fort vi kan och senast inom 48 timmar.