Semesterbostad i Marina di Bibbona i Toscana

Residence Habitat

Residence Habitat är inte tillgänglig i dagsläget
Residence Habitat är inte en del av programmet hos In-Italia i dagsläget. Men var inte ledsen, det finns så mycket annat att titta närmare på.

Vi har därför funnit dessa semesterboende i samma område till dig:

>> Se fler alternativ här

>> Läs mer om semester till Marina di Bibbona här
Endast boende
+Flyg & boende
Nyhet
Vuxna
Barn
Ålder på barn vid hemresetidpunkten
Rum / lägenhet 1
Fler sökmöjligheter
Hämtar innehåll

Residence Habitat är ett modernt lägenhetskomplex i tre plan med 113 lägenheter i centrum av Marina di Bibbona. Det ligger mitt i en stor trädgård, med ca. 300 meter till stranden, finns både betal- och gratis strand, som man kommer till genom en liten pinjeskog.

Residence Habitat har reception, bar och mini-market, och det är inte långt till butiker och restauranger. Inkluderat i priset är lekplats och swimmingpool. Det är möjligt att använda tennisbanor, bollbana, minigolfbana, boccia, cykelbana och hästridning (1 km) mot betalning. Det ges rabatt på solstolar och parasoll på den privata stranden "Il Delfino Blu". Residence Habitat erbjuder ingen parkeringsplats, men det är möjligt att parkera i närheten.

Läs mer om Residence Habitat

Lägenheterna är funktionellt inredda och har alla kokvrå (med el-plattor), TV, säkerhetsbox och övertäckt terrass (mellan 6 och 12 m²) utanför uppehållsrummet. Boendet präglas av att det inretts under 70-talet, så det framstår som lite trist, trots de stora fönstrena i rummen.

Lägenheterna på Residence Habitat

Enrumslägenhet med 3 sovplatser (P)

Lägenheterna ligger alla på tredje våningen och består av uppehållsrum med bäddsoffa med utdragssäng och enkel bäddsoffa samt badrum.

Tvårumslägenhet med 4 sovplatser (M4)

Lägenheterna består av uppehållsrum med utdragssäng och enkelbäddsoffa, sovrum med dubbelsäng och badrum.

Tvårumslägenhet med 5 sovplatser (M5)

Lägenheterna består av uppehållsrum med kokvrå, bäddsoffa (med utdragssäng) och enkel bäddsoffa, sovrum med dubbelsäng samt badrum. Alla har övertäckt terrass på 12 m².

Trerumslägenhet med 6 sovplatser (G)

Lägenheterna består av uppehållsrum med bäddsoffa med utdragssäng, sovrum med dubbelsäng som vätter ut mot terrassen, sovrum med två enkelsängar och badrum.

Dölj texten

Gästomdömen av Residence Habitat

Läs personliga omdömen av Residence Habitat som ligger i Toscana. Omdömena av semesterbostaden är skrivna av gäster som har rest med In-Italia. Alla omdömen är naturligtvis ocensurerade så du får en ärlig beskrivning och recension av Residence Habitat. Förutom omdömen av själva semesterbostaden kan du också läsa fina tips från våra gäster om utflykter, restauranger, sevärdheter, strander, lokaltransport och mycket mer.

Marie med sällskap från Karlskoga i Sverige bodde på Residence Habitat i Marina di Bibbona från den 2. till den 9. augusti 2008.

Själva resan gick på det stora hela ganska bra. Förutom ett par missöden. Strul med den redan förboka hyrbilen samt ett par felkörningar försenade oss. Tyvärr fick vi inte tag på någon varken på In Italia eller hotellet Residece Habitat, vilket resulterade i att när vi väl kom fram till hotellet hade receptionen stängt. Eftersom vi saknade nycklar fick vi ta in på ett annat hotell och betala ytterligare 800 kronor.
Dagen därpå fick vi kontakt med en mycket otrevlig dam på hotellet som informerade att incheckningar endast kunde ske lördagar. Att den griniga damen inte talade engelsa utan endast italienska och knagglig tyska försvårade det hela ytterligare.Efter en del tjat, övertalande och arga yttranden fick vi dock checka in. Fast det de facto var söndag. Väl inne på det trånga och varma rummet upptäckte vi att det varken fanns fläkt eller AC, vilket gjorde vår vecka i början av augusti näst intill olidlig då vi var på hotellet. I övrigt finns inget att klaga på, förutom möjligtvis bristande information om området. Dåligt med vanliga matvaruaffärer i närheten liksom att hotellet behöver fräschas upp.Ett tips till andra resenärer är att inte äta hotellmaten, eftersom det som serverades i aluminiumformar borde få italienarna att rodna av skam. Speciellt med tanke på priset som de hade vett att ta ut för "flygplanslådan".Vill man hitta bra restauranger krävs bil och tålamod. Annars är risken stor att man får äta tyskanpassad mat, då Marina di Bibbona mest verkar vara tyskarnas paradis.Så, ladda med tysk och italiensk ordbok, för nästan inte en själ fattar, eller vill fatta engelska, och förvänta dig inte mer av hotellet än möjligtvis ett tillhåll som känns som amerikansk resort när den var som bäst på 60-talet. Och glöm för all del inte att ta med eget toapapper, för sådant ingår inte i hotellpriset, liksom varken elen, handdukarna och sängkläderna vilket man får. Denna extravaganta lyx får man betala för på plats, om man nu inte vill släpa med sig det hemifrån, vilket är mindre troligt om man flyger.

Nina och Patrik med barn från Växjö i Sverige bodde på Residence Habitat i Marina di Bibbona från den 28. juni till den 5. juli 2008.

Vår resa till Marina di Bibbona var helt underbar.
Vi lastade vår minibuss med våra 4 barn, med vissa farhågor om att sträckköra ner med 4 barn i bilen. Men med lite förberedelser, laddade MP3 spelare, ritblock, spel och DVD så fixade det sig bra. Vi lämnade Växjö fredagen 27/6 kl 07:30 och åkte via Rödby-München-Bologna ner. Vi kom fram
28/6 kl 18:30 och då tog vi många pauser.

Vi möttes av blå himmel och 34 grader o enorm fuktighet.
Lägenheten var trevlig och funktionell. Det enda vi saknade var air-condition vilket kan rekommenderas mitt i sommaren. Vi hade mellan 34-43 grader på dagarna.
Det var ett vanligt semesterställe för många Italienare vilket vi uppskattade. Lägenhetskomplexet låg nära pinjeskog, strand, litet köpcentrum och med lite nöjen för barnen inom gångavstånd.
Stranden var underbar, men inte långgrund, så den passade inte för småbarn.
Men våra simkunniga barn klarade det bra.

Närheten till vingårdar och de mysiga byarna i bergen förgyllde kontrasten till sol & bad. Vi besökte Livorno, Pisa, Bolgheri, Piombino och Cecina för att nämna några platser. Norr om Livorno är det mycket klippor och söder om Cecina är det fin strand.
Ska ni upp i någon bergby kan vi varmt rekommendera Castagneto Carducci, som ligger nära Bibbona. Men räkna med 1 timmes bilfärd på en vacker serpentinväg. Vi åt middag på en restaurang i byn, med utsikt över vingårdar och med havet i horisonten. Vi kan inte med ord rättvist beskriva den upplevelsen.

I norra Italien/södra Tyrolen är Italienarna tysktalande, men längre neråt Toscana så var det värre med båda engelskan och tyskan. Så att kunna vissa fraser på Italienska är ingen nackdel.

Vi besökte en av Castellanis vingårdar - de som gör bl a Villa Puccini. Och vi fick rundvandring av Dr Castellani själv. En sån gentleman! Det första han gjorde var att ge min sambo och min syster en vacker ros, som han själv knoppade av i sin trädgård! Med oss fick vi Villa Puccinis Gold label och en flaska Platina label. Den ska avnjutas vid ett mycket speciellt tillfälle.
Sagolikt:-)

Det är dock dyrt i Italien, vilket vi ser som enda nackdelen. Men det var värt varenda krona.

Hemvägen gick genom Firenze-Innsbruck-Berlin och via Sassnitz. Vi stannade i Österrike och Berlin för övernattning.

Vi kommer att besöka Toscana igen - lika säkert som att Italien fortsätter göra världens bästa viner!