Semesterbostad i Manarola i Cinque Terre

Terrazza del Capitano

Terrazza del Capitano är inte tillgänglig i dagsläget
Terrazza del Capitano är inte en del av programmet hos In-Italia i dagsläget. Men var inte ledsen, det finns så mycket annat att titta närmare på.

Vi har därför funnit dessa semesterboende i samma område till dig:

>> Se fler alternativ här

>> Läs mer om semester till Manarola här
Endast boende
+Flyg & boende
Nyhet
Vuxna
Barn
Ålder på barn vid hemresetidpunkten
Rum / lägenhet 1
Fler sökmöjligheter
Hämtar innehåll

Terrazza del Capitano har både hjärterum och husrum. Det är en nyrenoverad tvårumslägenhet med en skön terrass med utsikt över Medelhavet, vinsluttningarna och Manarolas pastelfärgade hus som klänger sig fast på bergsväggen. Det är möjligt att tillfå två extra rum så man totalt kan bo 10 personer tillsammans här.

Det perfekta läget

Lägenheten ligger ganska få meter från kyrktorget på en lugn gata ovanför Manarolas huvudgata så det är smidigt att komma härtill i bil, även om vi rekommenderar offentlig transport (tåg). Ägaren ställer en parkeringsplats till förfogande (mot tillägg) men den kan vara upptagen av andra lägenheter. Ifall den är ledig vid bokningstillfället så garanteras den dock.

Läs mer om Terrazza del Capitano

Fyrarumslägenhet med terrass och havsutsikt

- Denna fyrarumslägenhet är fördelad på 2:a och 3:e våningen och består av kök (med kylskåp och två kokplattor) och sovplatser för max 10 personer. Förutom köket finns det ett stort sovrum med dubbelsäng och dubbel bäddsoffa samt ett sovrum med dubbelsäng som båda har utgång till den möblerade terrassen med havsutsikt där det finns plats för alla att äta - alternativ finns det ett bord för 4/6 personer i det stora sovrummet. Dessutom har lägenheten en litet balkong (vid köket), förvaringsbox, TV, aircondition och två badrum med toalett och dusch.

Nedunder, på 2:a våningen ligger två självständiga rum med separat ingång, ett litet gemensamt rum med kylskåp/kokplatta och var sitt badrum med toalett och dusch. Dessa två rum har utsikt till Manarolas vinklädda bergssida men ingen terrass (men dock den stora terrassen ovanför). Man har fyra badrum till förfogande och fyra sovrum som alla har aircondition.

Granne med genuin restaurang

Lägenheten ligger centralt med endast få minuters promenad till butiker, restauranger, färjeläge med båtar till de andra byarna i Cinque Terre, tågstationen och offentlig parkeringsplats. Det finns även en god fiskrestaurang precis sidan om lägenheten.

Dölj texten

Gästomdömen av Terrazza del Capitano

Läs personliga omdömen av Terrazza del Capitano som ligger i Cinque Terre. Omdömena av semesterbostaden är skrivna av gäster som har rest med In-Italia. Alla omdömen är naturligtvis ocensurerade så du får en ärlig beskrivning och recension av Terrazza del Capitano. Förutom omdömen av själva semesterbostaden kan du också läsa fina tips från våra gäster om utflykter, restauranger, sevärdheter, strander, lokaltransport och mycket mer.

Se alla 2 omdömen från Terrazza del Capitano

Fantastisk terrass med utsikt.

Riktigt fin lägenhet med bra placering i Manarola. Vi har varit i staden förr, och önskade en stor terrass. Det fick vi och den är härlig. Dock är den ideal till 4-6 personer, inte till fler.
Härligt att det är ett separat badrum till varje rum. Observera att både dubbelsäng och bäddsoffa är placerad i lägenhetens centrala vardagsrum. Jag skulle därför inte varit nöjd om vi skulle nyttjat dessa till övernattning under en längre tid.
Vi var två vuxna och fyra tonåringar i lägenheten. Det fungerade perfekt.

Mycket nöjda

Vi var fem kvinnor som skulle på vandringssemester till Cinque Terre. Hittade denna lägenhet på In-Italias hemsida. Och den var perfekt för oss, två av oss delade rum, resterande fick varsitt sovrum. Det som var ett extra plus var att det fanns fyra badrum så att vi alla kunde duscha när vi kom tillbaka från våra vandringar.
Lägenheten hade en terrass med vacker utsikt både över havet, staden och vinodlingarna. Vi åt alltid frukost här samt ett gott glas vin vid solnedgångarna. Det var tillräckligt möblerat. Vi handlade maten på COOP. Färskt bröd varje dag, god skinka och ost.
Vi vandrade mellan alla 5 byar, på många ställen var terrängen brant och smal. Så har man höjdskräck ska man tänka sig för. Men det är en fantastik upplevelse att vandra här, och det kan absolut rekommenderas. Vi var där en vecka, och så åkte vi inom Pisa på hemvägen. En bra resa.

Mari med familj från Bonn i Tyskland bodde på Terrazza del Capitano i Manarola från den 21. till den 26. augusti 2011.

Vi reste till Manarola med två små barn. Lokalborna var ooerhört barn-glada, stannade och pratade med oss vart vi än kom. Jättetrevligt. Vi kände oss så välkomna i staden. Annars trodde man nästan att de skulle ogilla att så mycket turister kommer och invaderar men det var inte alls så. Manarola var helt klart den stad som kändes mest som en stad där vanliga människor bor. Vi var jättenöjda med vår semester.